Një zhytje në dizajnin UX dhe UI: Gjithçka që duhet të dini rreth tyre

116

Cili është dallimi midis dizajnit UX dhe UI? A ka përshkrime të ndryshme të punës për dizajnerët UX dhe UI? Këtu është udhëzuesi juaj përfundimtar për UX kundrejt UI.

Shkurtesa UX (user experience) qëndron për “përvojën apo eksperiencën e përdoruesit” dhe lidhet me raportin apo mënyrën se si ndihet një përdorues sa herë që ndërvepron me një produkt ose shërbim. Ndërsa UI (user interface) qëndron për ‘ndërfaqen e përdoruesit’ dhe i referohet në mënyrë specifike pikave të kontaktit që një person përdor për t’u angazhuar me një produkt dixhital.

Çfarë do të thotë kjo më saktësisht? Vazhdoni të lexoni për të zbërthyer këto definicione deri në rrënjë.

Çfarë është dizajni UX?

Dizajni UX ka të bëjë me zgjidhjen e problemeve të përdoruesve dhe krijimin e përvojave përkatëse, të lehta, të këndshme dhe të arritshme. Është një disiplinë e gjerë që përfshin çdo aspekt të një produkti ose shërbimi me të cilin përdoruesi bie në kontakt – dhe merr parasysh se si të gjitha këto aspekte përshtaten së bashku për të bërë një tërësi miqësore për përdoruesit.

UX e mirë vs UX e keqe: Një shembull
Le të marrim shembullin e shkuarjes në bibliotekën tuaj lokale për të marrë hua një libër. Nëse gjithçka shkon mirë, ju jeni brenda dhe jashtë për pesë minuta. Ju skanoni kartën tuaj të anëtarësimit për të hyrë, ju ndiqni tabelat shumë të qarta për të gjetur seksionin që kërkoni, ju shfletoni raftet e organizuara sipas alfabetit për të gjetur librin tuaj të dëshiruar, dhe ja pra ku e gjeni shpejt librin e juaj pa humbur kohë.

Tani le të imagjinojmë një skenar alternativ. Mbërrini në bibliotekë dhe duhet të qëndroni në radhë në tavolinën e pritjes për të hyrë sepse nuk ka asnjë mundësi për të skanuar kartën tuaj të anëtarësimit. Ka vetëm një bibliotekar në detyrë dhe ata tashmë po ndihmojnë një klient, kështu që nuk keni zgjidhje tjetër veçse të prisni. Dhjetë minuta më vonë dhe më në fund arrini në bibliotekë, vetëm për të parë se nuk ka asnjë tabelë udhëzuese për seksionet e ndryshme të bibliotekës. Ju ktheheni në tavolinën e pritjes për të pyetur se ku është seksioni fantastiko-shkencor. Ju përfundimisht gjeni seksionin e duhur, por raftet janë në kaos. Nuk ka asnjë sistem – thjesht duhet të shfletoni në mënyrë të rastësishme dhe të shpresoni për të gjetur librin që po kërkoni. Tridhjetë minuta më vonë dhe ju ende nuk e keni gjetur librin tuaj. Të frustruar, largohesh dhe zotohesh se nuk do të kthehesh më në këtë bibliotekë.

Biblioteka e parë është projektuar dhe ndërtuar për të siguruar një përvojë pozitive të përdoruesit, ndërsa e dyta jo. Ndikimi te përdoruesi është i madh dhe ndikon shumë në mënyrën se si ata ndihen për shërbimin në tërësi. Biblioteka e parë mund të presë klientë të lumtur që kthehen herë pas here, ndërsa e dyta mund të presë një numër gjithnjë e më pak të vizitorëve. Kjo është rëndësia dhe vlera e UX.

Dizajni UX merr parasysh gjithmonë nevojat e përdoruesve, me synimin për të krijuar produkte dhe shërbime që janë të lehta dhe të këndshme për t’u përballur. Procesi i projektimit UX përfshin të kuptuarit e nevojave të përdoruesit të synuar përmes hulumtimit rreth përdoruesëve, përcaktimit të problemit që duhet zgjidhur, krijimit të ideve për zgjidhjet e mundshme, hartimit të paraqitjes së produktit ose shërbimit, duke marrë parasysh të gjitha veprimet dhe hapat e mundshëm që përdoruesi mund të merr, ekzekutoni teste për të siguruar që përvoja është e aksesueshme dhe intuitive, dhe duke u përsëritur vazhdimisht në produktin e përfunduar.

Përvoja e përdoruesit, ose UX, ka të bëjë me atë se si ndiheni kur ndërveproni me një produkt, qoftë ai një faqe interneti, një aplikacion, apo edhe një pajisje fizike si një smartphone ose një makinë. Imagjinoni të hyni në një dyqan të organizuar mirë. Paraqitja është e lehtë për t’u lundruar dhe produktet janë të rregulluar mirë. Stafi është i dobishëm dhe miqësor. Ju ndiheni rehat dhe shijoni përvojën tuaj të blerjeve. Kjo është një UX e mirë.

Dizajnerët UX synojnë të riprodhojnë një ndjenjë të ngjashme në botën dixhitale. Ata fokusohen në:

  • Zgjidhjen e problemeve: Ato sigurojnë që produkti të adresojë një nevojë specifike të përdoruesit. Për shembull, nëse është një aplikacion për motin, ai duhet të ofrojë parashikime të sakta dhe të kuptueshme.
  • Mirëdashësi ndaj përdoruesit: Ata sigurohen që përdorimi i produktit të jetë i drejtpërdrejtë. Butonat janë aty ku i prisni të jenë dhe procesi ka kuptim dhe mund lehtë të parashikohet nga ana e përdoruesit. Për shembull, kur përdorni një aplikacion për ndarjen e udhëtimit, mund të kërkoni lehtësisht një udhëtim me vetëm disa prekje.
  • Konsistenca: Ata ruajnë një përvojë të qëndrueshme. Pavarësisht nëse e përdorni produktin në telefon ose kompjuter, pamja dhe ndjesia janë të njëjta. Është si të njohësh një markë pa marrë parasysh se ku e has.
  • Emocionet: Ata marrin parasysh se si ndihet përdoruesi gjatë dhe pas ndërveprimit. Për shembull, kur përdorni një platformë të mediave sociale, një buton “like” i projektuar mirë mund të krijojë një ndjenjë kënaqësie.
Çfarë është dizajni UI?

Dizajni i UI mbulon një aspekt specifik të përvojës së përgjithshme të përdoruesit: pamjen, ndjesinë dhe sjelljen e ndërfaqeve dixhitale të përdoruesit.

Siç e pamë me shembullin tonë të bibliotekës, dizajni UX zbatohet fjalë për fjalë për çdo gjë që një person mund të hasë ose të përjetojë. Dizajni i UI, nga ana tjetër, lidhet ekskluzivisht me ekranet dhe ndërfaqet dixhitale. Kjo është ndërfaqja e përdoruesit: pika e ndërveprimit midis njerëzve dhe kompjuterëve.

Procesi i dizajnimit të UI është gjithashtu shumë i përqendruar te përdoruesi dhe qëllimi është gjithmonë krijimi i ndërfaqeve që janë të lehta për t’u përdorur dhe që lejojnë përdoruesin të lëvizë pa probleme nga pika A në B. Megjithatë, ndryshe nga UX që është i gjerë dhe gjithëpërfshirës, UI përqendrohet mbi projektimin dhe paraqitjen e ekraneve dixhitale, si dhe elementet individuale që ato përmbajnë. Kjo përfshin gjëra të tilla si butonat, lëvizjet rrëshqitëse, menutë, tipografinë, imazhet, ngjyrat, animacionet dhe kalimin nga një ekran në tjetrin.

Andaj ndërfaqja e përdoruesit, ose UI, ka të bëjë me elementet vizuale dhe ndërvepruese që shihni dhe ndërveproni me të në një platformë dixhitale. Mendoni për atë si pamjen dhe sjelljen e një uebsajti, aplikacioni ose softueri.

Dizajnerët e UI janë përgjegjës për:

  • Elementet vizuale: Ata zgjedhin ngjyrat, fontet, imazhet dhe ikonat që e bëjnë produktin tërheqës vizualisht. Ashtu si një faqe interneti e dizajnuar mirë me një skemë të këndshme ngjyrash dhe fonte të qarta.
  • Layout: Ato përcaktojnë se ku duhet të vendosen butonat, menutë dhe përmbajtja në ekran. Për shembull, menyja e navigimit të një faqe interneti është pjesë e ndërfaqes së përdoruesit.
  • Interaktiviteti: Ata sigurohen që gjithçka të funksionojë pa probleme. Kur klikoni një buton dhe shihni një animacion ose merrni një koment pas shtypjes së tij, kjo është pjesë e ndërfaqes së përdoruesit. Kjo përfshin reagimin e një ekrani me prekje në një pajisje celulare.
  • Aksesueshmëria: Ata konsiderojnë se si njerëzit me aftësi të ndryshme mund ta përdorin produktin. Kjo përfshin veçori si lexuesit e ekranit (screen readers) për personat me shikim të dëmtuar ose navigim të lehtë për ata me probleme lëvizshmërie.

Dallimi midis UX dhe UI është si ndërtimi i një makine. UX është përgjegjës për dizajnin e përgjithshëm, motorin, komoditetin dhe përvojën e drejtimit. UI është paneli i kontrollit, timoni, butonat dhe stili vizual. Të dyja janë thelbësore për një makinë që jo vetëm duket mirë, por edhe funksionon mirë dhe ofron një udhëtim të shkëlqyeshëm. Në përmbledhje, UX ka të bëjë me atë se si një produkt ose shërbim ju bën të ndiheni, ndërsa UI ka të bëjë me atë se si duket dhe funksionon. Të dyja punojnë krah për krah për të krijuar një përvojë fantastike të përdoruesit.

Dizajni UX vs UI: Dallimet kryesore midis të dyve

Në procesin e ndërtimit të një hoteli të ri, arkitekti do të merrte në konsideratë qëllimin dhe strukturën e përgjithshme të hotelit, duke bërë ato pyetje shumë të rëndësishme të fokusuara te përdoruesit, si: Çfarë po ndërtojmë? Pse po e ndërtojmë? Për kë po e ndërtojmë?

Më pas ata do të hartonin strukturën e hotelit dhe paraqitjen në përputhje me rrethanat, duke i kushtuar vëmendje të veçantë udhëtimit që do të bëjnë mysafirët për të lëvizur nëpër dhoma të ndryshme.

Me themelet arkitekturore në vend, një dizajner i brendshëm më pas do të ndërhynte për ta dekoruar dhe arreduar atë. Ata do të fokusoheshin jo vetëm në sigurimin që hoteli të duket mirë dhe të ngjall një atmosferë të caktuar; ata gjithashtu do të siguroheshin që të ftuarit të kenë të gjithë elementët funksionalë që u nevojiten për të lëvizur dhe për të përdorur hotelin ashtu siç kishte menduar arkitekti – duke marrë parasysh gjithçka, nga dyert dhe dorezat e dyerve, deri te shiritat e peshqirëve dhe çezmat në banjë.

Kjo është shumë e ngjashme me mënyrën se si dizajnerët UX dhe UI punojnë ndryshe, por në harmoni. Dizajneri UX është arkitekti, duke marrë parasysh përvojën e përgjithshme të një produkti, dhe projektuesi UI është eksperti i brendshëm përgjegjës për pamjen përfundimtare, ndjesinë dhe funksionalitetin e ndërfaqes së produktit.

Duke pasur parasysh këtë, ne mund të përmbledhim ndryshimet kryesore midis UX dhe UI si më poshtë:

UX është i shqetësuar me përvojën e përgjithshme dhe përshtypjen që ajo lë te përdoruesi. UX e mirë dhe UX e keqe nuk janë gjëra të prekshme. Përkundrazi, ato janë rezultat i një produkti ose shërbimi të përgjithshëm që është i qartë, intuitiv dhe i lehtë për t’u përdorur kundrejt një produkti apo shërbimi konfuz, i ngathët dhe zhgënjyes. UI merret me një aspekt shumë specifik të gjithë përvojës: dizajnin e ndërfaqeve që një person përdor për të ndërvepruar me një produkt dixhital.
UX është shumë i zhytur në kërkime, analiza dhe kuptim të nevojave të përdoruesve. Ndërfaqja e përdoruesit është gjithashtu e përqendruar te përdoruesi, por kryesisht ka të bëjë me dizajnin vizual dhe interaktiv. UI është sigurisht disiplina më artistike nga të dyja, ndërsa UX ka të bëjë më shumë me zgjidhjen e problemeve.
UX është një term shumë i gjerë që mbulon të gjitha llojet e përvojave dhe ndërveprimeve njerëzore, të tilla si hyrja në një bibliotekë për të marrë hua një libër, përdorimi i një aplikacioni ose uebsajti për të rezervuar fluturime apo edhe për të shkuar te dentisti. Dizajni i ndërfaqes lidhet vetëm me produktet dhe përvojat dixhitale, pasi është dizajni i ndërfaqeve të përdoruesit – pika e kontaktit midis njerëzve dhe kompjuterëve.

Përshkrimet e punës së projektuesit UX kundrejt përshkrimeve të punës së projektuesit UI

Përshkrimet e punës së projektuesit UX
Përshkrimi i punës së projektuesit UX zakonisht përfshin detyrat, përgjegjësitë dhe kërkesat e mëposhtme.

  1. Detyrat dhe përgjegjësitë e projektuesit UX:
    • Zhyt thellë në nevojat e klientëve dhe sjelljet e tyre; të kryejë dhe analizojë hulumtimin ndaj përdoruesve të synuar dhe testimet e ndryshme të përdorshmërisë për të siguruar që të gjitha dizajnet të përmbushin kërkesat e biznesit dhe të përdoruesve
    • Krijoj dhe vlerësoj “udhëtimin e përdoruesve” (user journey) bazuar në të dhënat dhe njohuri e përfituara
    • Prodhim i produkteve të dizajnit për të ilustruar përvojat e përdoruesve, duke përfshirë tabelat e tregimeve, rrjedhat e përdoruesve (user flows), wireframes dhe prototipet
    • Të bashkëpunuarit me ekipet partnere për të marrë komente, për të përsëritur dhe zbatuar së bashku zgjidhjet e projektimit
    • Të qenurit i azhurnuar me produktet konkurruese dhe trendet e industrisë
  2. Aftësitë e projektuesit UX:
    • Aftësi të shkëlqyera për zgjidhjen e problemeve dhe një kuptim i thellë i parimeve të UX dhe UI
    • Një kualifikim përkatës në dizajn ose një disiplinë e lidhur me dizajnin (ose përvojë ekuivalente profesionale)
    • Aftësi në mjetet standarde të dizajnit të industrisë UX si Figma, Sketch dhe Adobe XD
    • Aftësi të shkëlqyera komunikimi dhe prezantimi; aftësia për të ndërtuar marrëdhënie me palë të ndryshme të interesit
    • Një portofoljo profesional UX

Përshkrimet e punës së projektuesit të UI
Krahasuar me përshkrimet e punës së projektuesit UX, përshkrimi i punës së projektuesit UI zakonisht fokusohet më shumë në ekspertizën vizuale dhe ndërvepruese të dizajnit.

  1. Detyrat dhe përgjegjësitë e projektuesit të UI:
    • Luaj një rol integral në të shprehurit të një markës apo brand-i në produkte dhe platforma të shumta dixhitale
    • Mbledhje dhe vlerësim të kërkesave të përdoruesve në bashkëpunim me stilistët UX, menaxherët e produkteve dhe inxhinierët
    • Dizajnim të komponentëve dhe elementeve të ndërfaqes grafike të përdoruesit (graphic user interfase)
      • Krijoni dizajne origjinale grafike (p.sh. imazhe dhe skica)
      • Ndërtoni butonat e navigimit të faqeve dhe fushat e kërkimit
      • Ilustroni idetë e dizajnit duke përdorur tabelat e tregimeve (storyboards), rrjedhojat e procesit (process flow) dhe të ashtuquajturat hartat e faqes (sitemaps).
      • Zhvilloni modele UI dhe prototipe që ilustrojnë qartë se si do të duken dhe funksionojnë produktet dixhitale
    • Të rregulluarit dhe përshtatja e layout-it, bazuar në reagimet e përdoruesve
    • Zhvillimin dhe mirëmbajtjen konstante të një udhëzuesi të stilit UI (UI style guide)
  2. Aftësitë dhe kërkesat e projektuesit të UI:
    • Njohuri të parimeve të dizajnit vizual si tipografia dhe teoria e ngjyrave
    • Kuptimi i dizajnit të ndërveprimit dhe parimeve UX
    • Aftësi të shkëlqyera komunikimi dhe tregimi
    • Aftësi e demonstruar për të punuar si pjesë e një ekipi bashkëpunues
    • Një kualifikim përkatës në dizajn grafik, dizajn UI, komunikim vizual ose një disiplinë tjetër që lidhet me dizajnin
    • Vëmendje e shkëlqyer ndaj detajeve
UX apo UI: Cilën ta mësoj dhe përvetsoj?

Të dy UX dhe UI janë aftësi jashtëzakonisht të vlefshme për t’u zotëruar. Ata të dy luajnë një rol kritik në hartimin dhe zhvillimin e produkteve dixhitale dhe është e pamundur të kesh njërën pa tjetrën.

Nëse po kërkoni të bëheni një stilist me shumë aftësi që mund të trajtojë procesin e dizajnimit të produktit nga fillimi në fund, mund të mësoni si UX ashtu edhe UI. Nëse jeni më të interesuar për kërkimin e përdoruesve, zgjidhjen e problemeve dhe arkitekturën e produktit, merrni parasysh të përqendroheni në dizajnin UX. Nëse je një person vizual që dëshiron të dizajnojë detajet më të imta dhe të sigurohet që produktet dixhitale të jenë të bukura dhe miqësore për përdoruesit, mund të priresh më shumë drejt ndërfaqes së përdoruesit (UI).

Përgatiti dhe përmblodhi:
WWW.STUDENTET.MK

Comments are closed.